17 Nisan 2017 Pazartesi

Un Helvası



 Oldu bitti bayilarak yemem, yiyemem un helvasini.
Aaaaaa! Dediğinizi duyar gibiyim😄
Ama bende durum bu malesef. Evet un helvasina bayilir herkes. Ben de yerim tabiki ama istee, immmh, anladiniz iste yemesem aklima gelmez yani.

Ama irmik helvası ōyle mi?
Candır irmik helvası can. Cok severim, bayila bayila yerim, gůzel de yaparım lakin șimdii un helvasının karșısında bunları konușup ayıp etmeyelim😅😅
Efendim ne diyorduk, ay bu yerlere gōklere koyamadığiniz un Helvasını ben de yapayım dedim.
Yaptım, oldu😂😂Aliağa gibi konuștum ama neyse...

Důn kuzenle konușurken dedi ki:
--Abla bi tarif var, yaparsan ōlersin bitersin. ..
~Dedim ver tarifi, ōlmek istiyom😂😂😂
Neyse kuzencanın tarifiyle yaptiım, mis oldu valla.
Tarifini vericem ama șekerini az koyun siz oldu mu? Bizim kız șeker kazanına dûșse șekeri az der. Uymayın siz ona😇😇
Hadi tarifimi vereyim de bebegim uyumusken dersimin basina geçeyim😇😇❤️


Malzemeler
1 caybardagi un
125 gr tereyagi
Cok az sivi yag
1 sb un
1 sb su

Yapilisi
Tencereye su ve sekeri koyun kaynasin.

 (Kendime not:1 sb sekere 2 sb su ilave et ve 2 cb un kavur daha hafif daha az sekerli olur. 1sb sekerli su ile 1 car bardagi un benim damak tadima sekerli geldi. Bence 1 sb  seker 2 sb su ile kaynatilmali. 2 cay bardagi un yagda kavrularak yapilmali.) 

Yagi tavaya koyup eriyin isitin unu ilave edin ve surekli karistirarak kavurun. Půtůr olușmamalı. Sůrekli karıștırın. Kahverengi bir hal almaya bașlayınca kaynattiginiz serbeti uzerine dōkun. 

Hic durmadan ve ara vermeden karistirma islemine devam edin. Topaklanmamali, puruzsuz kremavari bir doku kazanmali. Suyunu cekince karistiirmayi birakin. Altini kapatin. 
Cok beklemeden kasik yardimiylaa servis yapin. 

Afiyet olsun canlar... 😊 

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...