2 Temmuz 2017 Pazar

Selime Katedrali - Aksaray

mintiden sevgiler





 Seviyoruz gezmeleri...
Tarih gōrmeyi... Doğayı... Yeșili... Denizi... Çiçeği.... Bōceği... 😊
Seviyoruz iște...
Miniğim artik bize ayak uydurmaya bașladığına gōre,  gōrmediğimiz yerleri gōrmelere devam edebiliriz...
Kirșehirde fazla zaman gecirmeden, oyalanmadan dustuk yollara...
Amaç Ihlara vadisiydi...
Nasipte bu güzel yeri gōrmekte varmıs. 😊


Navigasyona Ihlarayı girdik.
Mutlu mesut yolalirken birden çat diye yol kapandi. 😊
Yol çalıșması varmıș yolda, kazılmıș kapatmislar heryeri resmen.
😂😂
Moral bozmak yok... Napalım yol hali bu... 😊
Gerisin geri dōndük...
Birine yolu soralim diye durduk.
Durduğumuz yer muze girișiymis meğer. 😂😂😂
Muze kartlarini aldik.
Almisken Selime katedralini de gezelim dedik.

🌸 Bu arada hatirlatma:
✔️2017 Muzekart kisi bași fiyatı 50 tl.
Bildiğiniz uzre 1 yil tum muzeler bedava...


Neyse efendim. Kirmizi cizgileri takip ederek çikabilir, yesilleri takip ederek inebilecegimizi farkettikten sonra kirmizi hat uzerine gezmeye basladik.
Heryer ōylesine labirent ki kirmizi takibini birakir da yesile kaptirirsan,  kendini baslangic noktanda buluverebiliyorsun.

✔️ Buranin tarihini arastirmadim. Google amcaya bi tik yapip ogrenebilirsiniz. Ben gorduklerimi yaziyorum biliyorsunuz.

Mesela buranin yakinindaki yerlesim yerine SELIME deniliyor. Bu tarihi yapi mi adini yerlesim yerinden almiș? , yoksa yerleșim yeri mi Bu katedralden almıș?  bilemiyorum orasıni.


Ama Selime isminin,yukardaki resimde👆yolun karșı tarafindaki Selime Kümbetinden aldığını ōğrendik...

Muhteșem bir yapı Selime Katedrali..
Muazzam ișçilik...
En ilginci mutfak olarak kullanilan yapida musluğa benzer yapinin yeralması.
Taaaa o devirde insanlar arklar ile suyu mutfağa kadar getirmișler ve ustelik gider bile yapmıșlar. 👏👏Valla tebrik ediyorum.😂
Mutfağin tepesindeki muazzam havalandirma șaftı nefes kesecek guzellikte. 👍
🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸

Kervan yolu, Kilise, Mutfak, Teras, Saraphane ve Șapel olarak düzenlenmiș yerler mevcut.
Șaraphanedeki gizli derin oyuk,  gerćek bir soğutucu. Mutfakta erzak depolama alanları oyulmuș.

Teras denilen yerde manzara muhteșem.
Anlatmakla olmuyor, o tarihi dokuyu, o zamanlarki insanlarin oyma ișlemi yaparken biraktikları izleri gōrmeden olmaz.🙄

Gōzűnűzde canlanıyor adeta siz buraları gezerken, buraları bir vakitler oyan, kazan, tasarlayan insanların o anki uğrașları.
Muthis ș bir atmosfer...🙏
❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️
Eșim de ben de otel tatilinden ziyade tarihi gezileri daha bi seviyoruz. Gōrmediğimiz yerleri gōrebilme heyecanı,  deniz&kum&gůneș üçlüsunden daha ağır basıyor...


Anlatacaklarım, gōrdüklerim buraya sığmaz inanın. Muntazam yerler, buram buram tarih kokuyor.Mutlaka gōrűlmesi gereken yerler diyorum ve yolunuz düșerse burayı atlamayın diyorum. 

Mesela bu yol űzerinde Ziga travertenleri de var.Orayı ille de gōrün diyemem. Pamukkalenin buraya yapay olarak dizayn edilmiș küçűk versiyonu diyebilirim. Tabiki termal suyu muhteșem. Zaten buradaki kaplicayı değerlendirmek adına ve turizmi canlandirmak adına  yapilmıș bir yapı. Ama Pamukkaleyi gōrenler hüsrana uğrayabilir diyorum. 

Selimeden sonra nonstop istikamet Ihlara Vadisi... 😊  





Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...